Waarom Amnet
Amnet is een onafhankelijke trading desk voor programmatische inkoop van display advertising en online video. Real Time bidding (programmatic) is de sterkst groeiende tak van online advertising van de afgelopen jaren. Amnet maakt gebruik van de meest vooraanstaande technologie en audience data om samen met een team van ervaren specialisten de beste resultaten voor de klanten te bereiken. Naast de standaard display banner formaten worden in toenemende mate ook premium display en online video door Amnet via programmatic ingekocht.
Doelgroep inzichten
De kennis die wij van de doelgroep van de klant hebben is een belangrijke USP voor Amnet. De kennis is groot door de inhouse tools Amnet Audience Center (AAC) en Consumer Connection System (CCS). Concurrenten claimen dat zij weten wie de volgende nieuwe klant van de adverteerder is, wij kunnen die claim ook echt waarmaken.
Consumer Connection System
Het Consumer Connection System (CCS) beschrijft het gebruik van bought, owned earned media en hun rol en functie voor consumenten. Internet gedrag zoals lidmaatschappen, social media activiteiten, het aantal vrienden, zoekgedrag, welke blogs of fora er gelezen worden wordt grondig onderzocht. De internet gegevens die CCS uitvraagt is de basis voor de verschillende ‘Digitale types’. ‘Een dag in het leven van’ van de doelgroep kan gebruikt worden om te bepalen of media ‘lean backward’of ‘lean forward’ worden geconsumeerd. Daarnaast kan de impact van ongeveer 50 touch points worden geanalyseerd. Uitgebreide lifestyle en merkvoorkeuren complementeren de enquête en kunnen als input worden gebruikt voor mediastrategie en planning. De CCS enquête omvat een relevante groep van volwassenen van 15 tot en met 64 jaar en wordt in meer dan 30 landen afgenomen wat met name voor internationaal opererende klanten interessant is.
Amnet Audience Center
De meest krachtige tool die tot onze beschikking staat is ons eigen Amnet Audience Center (AAC). Ons team gebruikt AAC om onze klanten inzichten te kunnen geven op basis van de data van de campagnes van de klant. Hierdoor ontstaan inzichten op consumentenniveau en krijgen wij een helder beeld van de doelgroep. Wij gebruiken deze inzichten niet alleen om onze strategie te maken. We kunnen deze inzichten ook gebruiken om individuen te kunnen targeten door de koppeling tussen de Demand Side Platforms (DSP’s) en het Amnet Audience Center. Hierdoor kunnen we uw klanten herkennen en vergelijkbare doelgroepen vinden.
Amnet Nederland
De plek waar mens en technologie bij een komen
Transparantie
Transparantie is een belangrijk onderdeel van elke online campagne maar van display in het bijzonder. Je wil graag weten waar en hoeveel vertoningen de campagne heeft gehad, wat de click through rate is en wat de bijbehorende CPM is. Voor ons is het de natuurlijkste zaak van de wereld om onze klanten dit soort inzichten te geven.