Insperia

Loading...

Over Amnet

Amnet is een onafhankelijke trading desk voor programmatische inkoop van display advertising en online video. We onderscheiden ons door technologie onafhankelijk te zijn, we maken gebruik van de beste beschikbare technologie en evalueren die periodiek. Op deze manier kunnen we altijd state of the art technologie aan onze klanten bieden.
Amnet hecht erg veel waarde aan de mensen die er werken. Mensen maken het verschil, onze ervaren medewerkers hebben een grote expertise en kunnen gebruik maken van de beste inzichten door de beschikbare data van o.a. het Amnet Audience Center en ons CCS onderzoek om de beste strategieën voor onze klanten te ontwikkelen.

Het team

Technologie is een middel niet een doel, met de beste technologie kun je nog steeds een slechte (re)targeting campagne uitrollen. Gepassioneerde, intelligente mensen maken het verschil.


Resultaten

Uiteindelijk gaat het om de resultaten die wij voor onze klanten bereiken, dit zijn een aantal voorbeelden van succesvolle klantcampagnes.

  • Pringles

    Amnet realiseert in deze campagne een CPA die meer dan 2 keer lager ligt dan de doelstelling.

  • Retail

    62% meer unieke gebruikers in de retargeting pool door Amnet en het Amnet Audience Center.

  • Automotive

    340% hogere click through rate voor een automotive adverteerder door Amnet's slimme retargeting strategie.

  • Banking

    De CPA zakt met 56% door de inzet van slimme retargeting strategieën.

  • Burberry

    Programmatic premium multi channel campagne zorgt voor aanzienlijk hogere brand awareness tegen 59% lagere kosten.

Technologie

Amnet is een onafhankelijke trading desk voor programmatische inkoop van display advertising. We onderscheiden ons door technologie onafhankelijk te zijn, we maken gebruik van de beste beschikbare technologie en evalueren die periodiek. Op deze manier kunnen we altijd state of the art technologie aan onze klanten bieden.

Wat is RTB?

Real time bidding, programmatic, automated trading, dit zijn termen die de laatste tijd de online marketing veel gehoord worden. Maar wat betekenen deze termen? Real time bidding of RTB is de programmatische verkoop van beschikbare advertentieruimte op een website, ook wel inventory genoemd. Hiervoor biedt de website exploitant de beschikbare ruimte op zijn website aan in een daarvoor ingerichte veiling. Adverteerders kunnen dan real time op deze advertentieruimte bieden, vandaar de naam real time bidding. Naast banners kan tegenwoordig in toenemende mate ook rich media en online video programmatic worden ingekocht.
Zoals de naam al suggereert vind het proces real time plaats. Op het moment dat een gebruiker zich op een website meldt waarvan de inventory in de veiling zit begint het hele circus. Iedere adverteerder die geïnteresseerd is in deze bezoeker krijgt de kans om te bieden op de vertoning (van de banner, online video etc.), hierna volgt nog een tweede biedingsronde en de winnaar van de veiling is bekent. Dit alles vindt plaats in de tijd dat de website aan het laden is, dus erg snel!
Naast de veilingverkoop van advertentieruimte biedt programmatic een belangrijke andere mogelijkheid en dat is het retargeten van mensen. Dit geeft de adverteerder de ruimte om mensen die eerder interesse hebben getoond opnieuw te bereiken, al dan niet met een andere boodschap om hiermee de advertentie opnieuw onder de aandacht te brengen.
Programmatic is in de afgelopen jaren het snelst groeiende online advertentie medium en maakt al zo’n 30% van de online bestedingen in Nederland uit.